Auton saatuani huomasin heti, kuinka sporttinen ja tyylikäs se on sekä ulkoa että sisältä. Tähän tietysti vaikutti myös se, että auto sattui olemaan R-Design -malli. Sporttiset penkit hyvillä säätömahdollisuuksilla kruunasivat koko sisustuksen. Ei siis muuta kuin auto käyntiin ja testaamaan.
Heti ensi metreillä huomasin, kuinka hyvä ja vakaa Volvo oli ajaa. Lisäksi auto oli todella ketterä ja kevyt käsitellä. Kaikkein parasta oli kuitenkin moottoritiellä ajaminen. Auto kulkee kuin junan raiteilla, eikä rattia tarvitse liioin käännellä pysyäkseen omalla kaistalla. Sokerina pohjalla on vielä erityisen tehokas ja vääntävä moottori. Ohitukset tapahtuivat todella vaivatta, auto vain suhahti toisen auton ohi. Kuskin ei tarvinut kiihtyä enemmän kuin auton.
Vaihteet vaihtuivat vaivattomasti
Autossa on myös hyvä ja toimiva automaattivaihteisto. Vaihteet vaihtuivat vaivattomasti, eikä niiden olemassaoloon kiinnittänyt edes huomiota. Plussaa on tietysti myös se, että auto kulutti todella vähän, ja pienet CO2-päästöt vaikuttavat alentavasti dieselveroon. Kaikki nämä ominaisuudet ovat naiskuskina minulle tärkeitä.
Ohitukset tapahtuivat todella vaivatta, auto vain suhahti toisen auton ohi. Kuskin ei tarvinu kiihtyä enemmän kuin auton!
Tavaratilan koossa toivomisen varaa
Ettei nyt menisi aivan hehkuttamiseksi, niin kai sitä jotain negatiivistakin täytyy autosta sanoa. Tavaratila on aika pieni, jolloin tavaroiden ja koiran mahduttaminen kyytiin käy hankalaksi. Tavaratila saisi siis olla hieman syvempi ja korkeampi. Tämän lisäksi huonoa oli ainoastaan se, että auto jouduttiin luovuttamaan takaisin. Mitä pidempään sillä ajoi, sitä paremmalta se tuntui.
Miten V60 vastaa tarpeisiini
- Pienet CO2-päästöt vaikuttavat alentavasti Diesel-veroon.
- Vaivaton ja toimiva automaattivaihteisto lisää ajomukavuutta.
- Tavaratilan koko aiheuttaa koiranomistajalle ongelmia.