Autoharrastaja testasi täyssähköisen Volvo XC40 Rechargen

06.06.2024 · Tero Revonmäki

Testikuljettajan matkassa (volvo XC40)

4.3

Kuljettajan yleisarvosana testiautolle

volvo XC40

Sain koeajoon Volvon täyssähköisen XC40 -katumaasturin, jossa on parhaimmat varusteet, tehokkain moottori ja neliveto.

Minulla on tälläkin hetkellä täyssähköauto, järjestyksessään jo toinen itseasiassa. Vertaan tätä Volvo XC40 Rechargea siihen. Olen aina pitänyt Volvojen ajettavuudesta, ulkonäöstä ja designista, ergonomiasta ja viimeistelystä, sekä myös ihan vain fiiliksestä, joita ne ovat herättäneet. Ja täytyy sanoa, että pidin myös Volvo XC40:sta. Erityisesti tehojen ja voimalinjan osalta auto oli mieleeni. Sähköautolle tärkeä latausnopeus oli myös Volvossa hyvää tasoa.

Jämäkkä alusta

XC40 on täyssähköisenä painava auto, ja sen kyllä huomaa jo ihan liikkeelle lähtiessä. Tähän kuitenkin tottuu nopeasti. Alusta tuntui jämäkältä ja ylimääräisiä ääniä ei alustasta kuulunut. Alusta hoiti hienosti kaikki kolot ja töyssyt. Auto on muutenkin mukavan hiljainen, vain tuuli suhisi jonkin verran moottoritienopeuksissa.

Kevyt ohjaus

Ohjaus oli omaan makuun liian kevyt ja vähän ehkä tunnotonkin. Tosin kitkarenkailla oli tähän varmasti osasyynsä. Kevyt ohjaus sopii hyvin kaupunkiajoon, mutta isolle tielle kaipaisin vähän jämäkämpää ohjausta.

XC40 kuten muutkin Volvot, ovat jäykähköjä pyöritellä parkkipaikoilla suuren kääntösäteensä takia. Autoa joutui ottamaan muutaman kerran edestakaisin, että sen sai ruutuun tai pois sieltä. Tämä on syytä ottaa huomioon, jos Volvoa miettii erityisesti kaupunkiajoon.

Kuljettajan ajoasento

Ajomukavuuteen tai fiilikseen vaikuttaa myös kuljettajan ajoasento. XC40:ssä myös istutaan korkealla, vaikka penkki on säädettynä alimpaan mahdolliseen asentoon. Ajoasennon korkeus tuo ajamiseen myös sitä aiemmin mainitsemaani maasturimaisuutta, josta en pidä. Istuinosain muotojen takia pehmusteet tuntuivat kulmikkailta takamuksen alla.

Ajoavustimet

Ajoavustimet toimivat hyvin. Pidin erityisesti mukautuvan vakionopeudensäätimen toiminnasta. Se piti hyvin etäisyyden edellä ajavaan autoon, tai jos ajoin edellä ajavan auton kiinni, niin Volvo alkoi jo hyvissä ajoin sopeuttamaan vauhtia edellä ajavan autoon nähden. Ajaminen oli näin mukavan pehmeää.

Ilokseni huomasin, että XC40 Recharge muistuttaa ajettavuudeltaan melkein polttomoottoriautoa. Kaasuvaste on liikkeellelähdöissä sopivan pehmeä.

Ajomukavuudeltaan hyvä

Volvo XC40 on sähköauto, ja sen ajomukavuuteen vaikuttaa suuresti millainen kaasuvaste sekä rekuperointi autossa on. Rekuperointi tarkoittaa sitä, kuinka rajusti auto lataa akustoa eli jarruttaa, kun nostaa jalan kaasulta.

Ilokseni huomasin, että XC40 Recharge muistuttaa ajettavuudeltaan melkein polttomoottoriautoa. Kaasuvaste on liikkeellelähdöissä sopivan pehmeä. Ja jos käytössä on yhden polkimen ajo (OPD One Pedal Drive), niin jalan nosto kaasulta pysäyttää auton mukavan pehmeästi. OPD:n saa myös pois päältä, jos sitä ei tykkää käyttää. Itse pidän siitä suuresti. 

Suorituskyvyn osalta minulla ei ole mitään huomautettavaa. Päin vastoin, auto sai hymyn huulille aina, kun polkaisi kaasua.

Huikea suorituskyky

Volvo XC40 Recharge Twin Ultimate on mallisarjan tehokkain versio. Autossa on jopa 408 hevosvoimaa, ja sen kyllä huomasi! Kiihtyvyys on huikea, niin paikaltaan kiihdyttäessä kuin vaikka ohitustilanteissa isolla tiellä.

Suorituskyvyn osalta minulla ei ole mitään huomautettavaa. Päin vastoin, auto sai hymyn huulille aina, kun polkaisi kaasua. Suorituskyvyn osalta XC40 Twin Ultimate on upea auto erityisesti matka-ajoon.

Kulutus ei ole minulle tärkein kriteeri sähköauton valinnassa. Kunhan on nopea lataus, niin se riittää.

Latausnopeus tärkeämpää kuin kulutus

XC40 Recharge esilämmittää ajoakun, kunhan vain asettaa navigaattoriin päämääräksi jonkin julkisista latauspisteistä. Plussaa oli muuten se, että navigaattorista löytyi myös itselle tärkeät S-ryhmän laturit!

Akussa oli virtaa testilatauksen alussa 46 %, ja auto lähti lataamaan 131 kW teholla. Jostain syystä auto ei kertonut, oliko akku esilämmitetty vai ei. Oletan, että kyllä, koska latausteho oli hyvä täydellä akulla.

Kulutukseen en kiinnittänyt huomiota, koska ajoin hyvinkin vaihtelevaan tyyliin. Toisaalta kulutus ei ole minulle tärkein kriteeri sähköauton valinnassa. Kunhan on nopea lataus, niin se riittää. Taukoja tulee kuitenkin pidettyä noin 200–250 kilometrin välein joka tapauksessa.

Käyttöliittymän oppi nopeasti

Harmikseni en päässyt testaamaan ollenkaan Volvo Cars -mobiilisovellusta. Android Automotive -käyttöliittymä tuntui pienen alkuopettelun jälkeen selkeältä ja jouhevalta käyttää. Valikoita ja alavalikoita ei ole paljoa, joten käytön oppii nopeasti.

Auto oli jostain syystä varustettu kitkarenkailla, jotka veivät parhaimman fiiliksen toukokuisesta, melkein hellepäivinä suoritetusta koeajosta. Nelivedon ominaisuudet jäivät tietenkin nyt testaamatta myös.

Ulkonäkö noudattelee Volvon uutta muotoilua

Uusi XC40 noudattelee Volvon uutta muotoilua ja muotokieltä, erityisesti uudistetun maskin kanssa. Auton kyllä tunnistaa heti Volvoksi. Ovien kohdalla olevat syvennykset ovat hieno yksityiskohta, ja ne tuovat mieleen isoveljen eli XC60:n.

Volvo XC40:ssä on muiden Volvojen tapaan hienosti muotoillut ja tyylikkäät valot edessä, ns. Thorin vasarat, ja takana massiiviset, voimakkaasti muotoillut kurvikkaat takavalot. Tykkään.

XC40 on kuitenkin omaan makuuni ulkonäön osalta liian maasturimainen. Toki auto onkin maasturi, tarkemmin ottaen katumaasturi. Pidän henkilökohtaisesti enemmän rinnakkaismallin, eli Volvo C40:n ulkonäöstä.

Tilat riittävät hyvin nelihenkiselle perheelle

Meillä on perheessä kaksi aikuista ja kaksi lasta. Koeajon aikana totesimme XC40:n soveltuvan tilojen puolesta meille enemmän kuin hyvin. Edessä ja takana on hyvät tilat matkustamiselle.

Koeajoautossa oli panoraamakattoluukku ja pitkäselkäisenä huomasin, että pääni huiteli melkein katossa. Tila ei kuitenkaan loppunut kesken.

Edessä on hyvät säilytystilat ja erityismaininta keskikonsolin suurista mukitelineistä, joihin sopii hyvin myös termospullo.

Peräkontin tiloja emme testanneet, mutta silmämääräisesti arvioin, että ne riittäisivät perheellemme hyvin. Peräkontissa oli kätevä erillinen säilytystila pohjan alla, jonne saa laturit ja latausjohdot kätevästi piiloon. 

Takaistuimet saa käännettyä alas kahdessa osassa (1/3 ja 2/3). Huomasin, että takapenkit käännettynä tavaratilan pohja on tasainen ja melkein vaakasuora, joka helpottaa isompien tavaroiden kuljettamista. Selkänojassa on myös suksiluukku. Muunneltavuuden puolestakin auto sopisi meille hyvin.

Testiajot

Susijengin Miro Littlen kesäautona Volvo EX30

Susijengiä ja Utahin yliopiston Utesia edustava koripalloilija Miro Little ajaa kesän ajan Volvo EX30:llä. Lue, mitä mieltä Miro on autosta! 

volvo EX30 Twin Performance Ultra

Autoharrastaja testasi täyssähköisen Volvo XC40 Rechargen

Tero on automiehiä henkeen ja vereen. Hänellä on jo aikaisempaa kokemusta täyssähköautoista.  

volvo XC40 Recharge Twin Ultimate

Testissä Volvo EX30 -täyssähköauto: soveltuu erinomaisesti kaupunkiajoon

"Yllättävän helposti ja nopeasti totuin siihen, ettei nopeusnäyttö, kello ja lämpötilatiedot olleetkaan ratin takana, vaan keskinäytössä. Näyttö on huomattavan suuri."  

volvo EX30 Twin Performance Ultra

Juoksija Sara Lappalainen testasi Volvo EX30 -sähköauton

"Testini aikana suoritin autolla ne kaikentyyppiset ajot mitä arjessani tulee vastaan. Täytyy sanoa, että tämä pieni ja hauska tehopakkaus toi hymyn huulille kaikissa olosuhteissa." 

volvo EX30 Twin Performance Ultra

Testissä Nissan X-Trail e-POWER: "Auton suorituskyky yllätti positiivisesti"

"Auton koko huomioiden kulutus pysyi maltillisena, mikä on polttoaineiden hintojen takia melko tärkeä asia. Siirtyminen sähköltä polttomoottorille ja takaisin toimi hienosti, eli sitä ei huomannut."  

nissan X-TRAIL e-POWER

Kokenut Qashqai-kuski e-POWER-testikuljettajana

"Sähkömoottorin veto on todella tasaista. E-Pedalilla ajo vaatii hiukan totuttelemista, koska jalan nosto vastaa jarrupolkimen painamista." 

nissan QASHQAI e-POWER 2WD Tekna

Testissä uusi Nissan Qashqai e-POWER: "Paljon ajamisen nautintoa"

"Nissan Qashqai on kokoonsa nähden sporttinen ja sopivan särmikäs. Sisustus on rauhallinen ja materiaalit miellyttäviä" 

nissan QASHQAI e-POWER 2WD Tekna

Topi Raitanen Volvo V60 Long Range -lataushybridin testikuljettajana

"V60 T8 Long Rangen hybriditeknologia tarjoaa erinomaisen suorituskyvyn. Autossa on yhteensä 455 hevosvoimaa, jotka eivät jätä kylmäksi. Autolla voi ajaa pelkällä sähköllä reilut 80 kilometriä." 

volvo V60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut

Jannin kokemukset Volvo XC60 Long Range -lataushybridistä

"Yhdellä latauskerralla pääsee huristamaan vajaat 70 km, mikä itselläni riittää juuri täydellisesti työmatkaan kumpaankin suuntaan, myös talviaikaan."  

volvo XC60 Volvo XC60 T6 AWD Long Range R-Design Edition aut.

Volvo XC60 Long Range -lataushybridi Anni Ihamäen testissä

"Miten kiva onkaan juuri ennen suoraa Big Brother -ohjelman lähetystä muistaa, että ai niin, auto lämpenemään kello 22.35 ajastimella. Ei skrabaamista, eikä jäädy beba tai kädet!"  

volvo XC60 T8 AWD Long Range R-Design Edition

Testissä uusi Nissan Qashqai: "Ajokokemus oli miellyttävä"

"Auton istuimiin oli panostettu ja selkänojissa oli erittäin hyvä sivuttaistuki, parempi kuin aiemmin. Vaikka Qashqai on iso auto, on se miellyttävä istua myös pienemmälle kuljettajalle." 

nissan QASHQAI MHEV 158 Xtronic 2WD N-Connecta

Nissan Juke Peli-Karhujen Elina Oravakankaan testissä

"Ajaminen oli rentoa ja helppoa sekä istuimet todella mukavat. Ratti ja näyttö olivat kivan modernit ja selkeät, ja peruutuskamera helpotti parkkeerausta." 

nissan JUKE

Peli-Karhujen Inga Orekhova testiajoi uuden Nissan Qashqain

"Nissan Qashqai on miellyttävä ja helppo ajettava. Töyssyt ylittyivät todella pehmeästi, ja olin tyytyväinen auton mukavuuteen. Tyttäreni ei yleensä koskaan nuku autossa, mutta Qashqai oli niin mukava, että hän nukahti kyydissä useita kertoja." 

nissan QASHQAI

Volvo V60 T8 Peli-Karhujen joukkueenjohtajan testissä

"Isot plussat myös siitä, että testiautoni oli lataushybridi – aivan todella matala kulutus! Kun lähden seuraavan kerran autokaupoille, tiedän valintani jo etukäteen." 

volvo V60 T8 TwE AWD

Volvo XC40 on Kristiina Mäkelälle hyvän fiiliksen auto

"Kirsikkana kakun päällä Volvo XC40 on tyylikäs sisältä ja ulkoa. Hyvä fiilis on urheilussa tärkeää ja mikä sen parempaa, kun autokin on tukemassa sitä!" 

volvo XC40 T2 Business aut

Volvo S60 sopii sporttisuudessaan juoksija Topi Raitaselle

"Urheilijan arki on hyvin monipuolista, ja auton ominaisuuksien pitää vastata tähän haasteeseen. Välillä autoon pitää mahtua jopa polkupyörä, jotta valmentaja pääsee pyöräilemään treeneissä mukana." 

volvo S60 B5 MHEV Business R-Design aut

Volvo XC40 kuljettaa Sara Kuiviston kilpailuihin ympäri Suomen

"Ajamiseni painottuu enemmän pidempiin treeni- ja kilpailumatkoihin. Pitkässä matkanteossa mukautuva vakionopeudensäädin on osoittautunut täydeksi helmeksi, joka toimii kuin ajatus." 

volvo XC40 T2 Business aut

Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid on näyttävä, turvallinen ja hyvin varusteltu

"Liikkeellelähdöt olivat vaivattomia ja Captur kiihtyi aivan mallikkaasti käyttäen ahtamatonta 1.6- litraista polttomoottoria (92 hv) sekä kahta sähkömoottoria (20 hv + 40 hv) apunaan. Käytettävissä oli siis maksimissaan liki 160 hevosvoiman arsenaali." 

renault CAPTUR E-TECH Plug-in Hybrid Intens

Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid herättää ihastusta

"Ihan parasta oli voimansiirron toimivuus. Liikkeellelähtö tapahtuu aina sähköllä - ei nykäystä, ei tempoilua, ei edes automaattivaihteiston aiheuttamaa nytkähdystä" 

renault CAPTUR E-TECH Plug-in Hybrid Intens

Hyundai i30 Wagon on kevyt ohjattava ja vakaa tiellä

”Pääosin ajoin Eco-ohjelmalla, josta löytyi kuitenkin tarvittaessa tehoja myös ohitustilanteissa”, Villanen kertoo. Auton ajettavuutta hän kuvailee suorastaan premium-tasoiseksi: ”i30 oli kevyt ohjattava ja vakaa tiellä. Yllätyin positiivisesti, kuinka mukava se oli ajaa.” 

hyundai I30 WAGON

Uudessa Hyundai i30 -kevythybridissä yhdistyvät tehokkuus ja pieni kulutus

Hyvinkääläinen Teemu Jokiniemi sai uuden Hyundai i30 Fastback -kevythybridin testiinsä loppuvuodesta 2020. Jokiniemen omasta autotallista löytyy vuoden 2019 i30 Hatchback, joten vertailukohtaa oli hyvin entuudestaan. 

hyundai I30 FASTBACK

Renault Captur sopii Kristiina Mäkelän tarpeisiin

Autosalvan yhteistyökumppani Kristiina Mäkelä on yksi Suomen kirkkaimmista yleisurheilutähdistä. Kolmiloikkaajan matkat treeneihin ja kisoihin ovat taittuneet jo pidemmän aikaa uudella Renault Capturilla. 

renault CAPTUR

Janni Hussin matkat taittuvat Volvo XC40:llä

Janni Hussi viettää työnsä puolesta paljon aikaa tien päällä. Volvo XC40 on osoittautunut riittävän tilavaksi tarvittavan tavaramäärän kuljettamisessa, mutta myös näppäräksi kaupunkiautoksi. 

volvo XC40

Volvo XC40 on kaikin puolin fantastinen

Testikuljettaja Hermanni Meronen ei säästellyt kehuvia sanoja testattuaan uutta Volvo XC40 -autoa viikonlopun ajan. 

volvo XC40

Vauhdikas viikonloppu Volvo XC40:n kanssa

Laura Heikari vietti tapahtumarikkaan viikonlopun Volvo XC40 -testikuljettajana. Auto sai kiitosta muun muassa älykkäästä teknologiastaan, joka auttoi jopa parisuhdesovun säilyttämisessä. 

volvo XC40

Raikas, nuorekas, tilava ja toimiva Volvo XC40

Lahtelainen Janette Eerola sai viikonlopun ajaksi testiin uuden Volvo XC40:n ja antoi sille täydet viisi pistettä niin ulkonäön, ajomukavuuden, suorituskyvyn kuin tilojenkin perusteella. 

volvo XC40

Opel Insignia on hyvä perheauto

Kimmo Ranta pääsi testaamaan uutta Opel Insigniaa yhdessä perheensä kanssa. Kimmo on yhä tyytyväinen omaan liki kymmenen vuotta vanhaan Insigniaansa, mutta auton kehitys on mennyt hyvään suuntaan. 

opel INSIGNIA Sports Tourer Innovation 2,0 CDTI Start/Stop 125 K

Hyundai Konan 1 litran moottori oli positiivinen yllätys

Porvoolainen Juhani Niemi on kokenut kuljettaja, joka on ajanut monenlaisilla autoilla ja suhtautuu niihin omien sanojensa mukaan poikamaisella uteliaisuudella. Juhani yllättyi positiivisesti Konan pienen moottorin tehosta. 

hyundai KONA 1,0 T-GDI 6MT COMFORT

Uusi Hyundai Kona on iso auto pienessä koossa

Tuusulalainen Karoliina Tolvi testasi uutta Hyundai Kona 1.0 T-GDI 6MT Styleä heinäkuisen viikonlopun ajan. Karoliina piti Konassa erityisesti sen helposta ja mukavasta ajettavuudesta. 

hyundai KONA 1,0 T-GDI 6MT STYLE

Hyundai Kona on mukava ajettava

Hanna Keskinen ajaa paljon työnsä puolesta. Kokemuksen myötä hänelle on kertynyt selkeät näkemykset siitä, mitä hän autolta haluaa. Hanna perheineen tykästyi uuteen Hyundai Konaan. 

hyundai KONA 1,6 T-GDI 4WD 7DCT-AUT. COMFORT

Uusi Hyundai Kona yllätti suorituskyvyllään

Roni Koivunen sai Hyundai Konan käyttöönsä heinäkuisen viikonlopun ajaksi. Sukellusta harrastava Roni laittoi auton heti kovaan testiin ja lähti ystävänsä kanssa sukellusreissulle Alavudelle Kaatialan louhokselle. 

hyundai KONA 1,0 T-GDI 6MT COMFORT

Koeajossa persoonallinen Hyundai Kona

Juulia Turunen sai käyttöönsä Havaijin saaren mukaan nimetyn katumaasturitulokkaan Hyundai Konan. Testiviikonlopun aikana Juulia ehti ajella niin asuinkaupungissaan Lahdessa kuin lähikaupungeissakin. 

hyundai KONA 1,0 T-GDI 6MT COMFORT

Uusi Renault Megane on sporttinen perhefarkku

Paholainen pukeutuu Pradaan, Megane punaiseen…väri, joka saa sen näyttämään entistäkin sporttisemmalta perheautolta! 

renault MEGANE

Nissan Micra on uudistunut ison harppauksen

Maantieajossa meno on vakaata ja voisi kuvitella istuvansa suuremmankin auton ratissa. Kaupungissa Micra kuitenkin taittuu sulavasti pieniinkin rakosiin, niin kuin näppärän kaupunkiauton kuuluukin. 

nissan MICRA

Uusi Renault Megane on pirteä ja helppo käsitellä

Meganessa oli kattava varustelu ja ajon aikana tuntuikin, että kaikki hallintalaitteet olivat helposti käden ulottuvilla.  

renault MEGANE

Uusi Nissan Micra on todella upea ilmestys

Micra olisi erittäin sopiva pientä kaupunkiautoa hakevalle, perheen kakkosautoksi tai nuoren kuljettajan ensimmäiseksi ajokiksi. 

nissan MICRA

Volvo XC60 kuljettaa Laura Monosen hiihtoladuille

Hiihtäjä Laura Monoselle Volvo XC60 on sopiva auto erityisesti tilavuutensa, turvallisuutensa ja ajomukavuutensa vuoksi. 

volvo XC60

Opel Astra: Linjakas ulkonäkö ja arkea helpottavat ominaisuudet

Odotin innolla uuden Astran testiajoa, sillä Opel on ollut luottoautoni vuosikymmenet. 

opel ASTRA

Uusi Volvo S90: miellyttävä, sporttinen ja turvallinen

Volvo S90 on todella sporttisen ja linjakkaan näköinen.  

volvo S90 D4

Volvo XC90: Älykkäät ominaisuudet tuovat turvaa ja helppoutta autoiluun

Jos olet jo iPhone-käyttäjä ja olet katselemassa katumaasturia, niin Volvo ja sen älykkäät ominaisuudet voivat olla just sun juttu! 

volvo XC90

Kompakti ja sulavalinjainen Hyundai Tucson miellyttää silmää

Kaiken kaikkiaan asiallinen auto, joka sopii hyvin perheautoksi sekä ihmisille, jotka arvostavat ajomukavuutta ja tarpeellisia varusteita. 

hyundai TUCSON

Hyundai Tucson on seuraava autoni

Tucson on nykyaikaisen virtaviivainen ja tyylikäs niin sisältä kuin ulkoakin. Testiajo vain vahvisti päätöstäni siitä, että tämä on seuraava autoni. 

hyundai TUCSON

Renault Kadjarissa on ison auton tuntua

Sisään saa kiivetä kuin maasturissa konsanaan.  

renault KADJAR

Voisin suositella Renault Kadjaria kaverille

Muotoilu on ihan selkeästi ranskalaisten laji – auto on nykyaikaisen virtaviivainen ja tyylikäs niin sisältä kuin ulkoa.  

renault KADJAR

Renault Kadjarin herkullinen väri kääntää katseita

Kun näin netissä Kadjarin ensimmäisen kerran, sanoin miehelleni, että tuossa on minun seuraava autoni.  

renault KADJAR

Volvo XC90 on kerrassaan upea luksusauto

Autossa tuntee olevansa kuin kassakaapissa, turvassa ja poissa kaikelta pahalta.  

volvo XC90

Hyundai i20: Oman kokoluokkansa kärkeä

Sisätiloiltaan uusi i20 on luokkansa parhaimmistoa. Edessä istuvat unohtavat istuvansa näin pienessä autossa.  

hyundai I20

Nissan Pulsar: Helposti ohjattava menopeli

Viikonloppuni Nissan Pulsarin kanssa oli ehdottomasti mukava kokemus! 

nissan PULSAR

Dacia Duster on loistava valinta perheen kakkosautoksi

Hiekkatiellä neliveto oli loistava, pitoa löytyi tiukoissa mutkissa jopa irtosoralla! 

dacia DUSTER

Dacia Duster: Riittävästi vääntöä

Lisävarusteena saatava kosketusnäyttö on ehdottomasti hintansa väärti handfree:n ja gps:n myötä. 

dacia DUSTER

Hyundai ix35: Seniorit kiittävät mukavuudesta

Kun neljä senioria matkustaa Tampereelta Helsinkiin matalalla istuttavassa autossa, niin normaalisti perillä kaikilla on selkä jumissa ja lonkat vihoittelevat. Näitä ongelmia ei ollut lainkaan ix35:n kohdalla.  

hyundai IX35

Hyundai ix35: Positiivinen kokonaisuus

Parasta kylmänä talvipäivänä oli ratinlämmitin, joka sulatti kylmät sormet ja mahdollisti paljain käsin ajamisen. Onhan se turvallisempaa kuin paksut rukkaset kädessä.  

hyundai IX35

Opel Corsan Hinta–laatu-suhde kohdallaan

Pisteet erityisesti pienen henkilöauton maineen karistamisesta. Sisätilat isollekin miehelle olivat todella hyvät. Kuskin paikalla ei yli satakiloista miestä ahdistanut mistään suunnasta. 

opel CORSA

Sutjakkaa menoa Opel Corsalla!

”Näppärä kaupunkiajossa ja sutjakka pikkuteillä. Eihän tämä kiihdyttäessä mikään Ferrari ole, mutta siksipä kulutuskin on jokaiselle kukkarolle sopivaa!”  

opel CORSA

Lapsetkin tykkäsivät Hyundai ix35:stä

Lapset innostuivat autosta: se on hauskan näköinen ja sinne on helppo nousta. Lisäksi takatilat ovat sellaiset, ettei kenenkään tarvitse istua polvet suussa. Yleensä kun puolen tunnin jälkeen alkaa takapenkiltä kuulua hermostunutta kitinää.  

hyundai IX35

Volvo V60: Ajettavuudeltaan täyskymppi!

Ajossa huomioni kiinnittyi ensisijaisesti sopivan herkkään ja tarkkaan ohjaukseen.  

volvo V60

Volvo V60: Volvo-laatua pienillä lisäherkuilla

Kojelaudan liikennemerkki kertoi nopeusrajoituksen, ohituskiellot sekä moottoritien alkamis- ja loppumismerkit. Kätevää!  

volvo V60

Volvo V70: Ajaminen silkkaa nautintoa

Ajonäyttö kertoi heti nopeusrajoitukset kullekin tienpätkälle. 

volvo V70

Volvo V60: Ohitustilanteiden unelma

Autossa on myös hyvä ja toimiva automaattivaihteisto. Vaihteet vaihtuivat vaivattomasti, eikä niiden olemassaoloon kiinnittänyt edes huomiota. 

volvo V60

Volvo V40: "Ekaa kertaa kelaan, että voisin ostaa Volvon."

Tykkäsin digitaalisesta mittaristosta, ja kuinka siihen sai valita eri teemoja. Mitä jos Volvon omistajat saisivat luoda kokonaan omia tyylejä, niin kuin kännyköihin. Se voisi olla aika hienoa.  

volvo V40