Pikaopastuksen jälkeen valitsin motari-reitin kotiin nähdäkseni, kiihtyykö tämä 1,2 litran moottorilla varustettu menopeli lainkaan. Ja kyllä vaan, ei sillä jalkoihin jäänyt! Rampilta motarille siirtyminen sekä ohitukset sujuivat mallikkaasti, ja auto oli melko hiljainen ajettava.
Kuin henkilöauton ja maasturin yhdistelmä
Hetken ajettuani oli kiva havaita, että mittaristo kertoi mm. vaihteen vaihtamistarpeen sekä tiellä noudatettavan nopeusrajoituksen. Auto tuntuu ajaessa henkilöautomaiselta, mutta ulkomitoiltaan se on reippaan kokoinen. Sisään saa kiivetä niin kuin maasturissa konsanaan.
Ja kyllä vaan, ei sillä jalkoihin jäänyt!
Kun penkin kampesi ylös, näkyi konepeltikin mukavasti. Sisätilat olivat riittävät sekä edessä että takana, ja tavaratilan koko sekä muunneltavuus plussaa. Kaikille matkustajille oli reilusti jalkatilaa. Kadjarista huokui oikea ison auton tuntu. Ainoan miinuksen annan liukkaista kuramatoista.
Ulkomuoto kohdallaan
Kadjarin ulkomuoto on kohdallaan, ja auto miellyttääkin kaltaiseni esteetikon silmää erittäin paljon. Erityismaininta kauniista ruskeasta väristä. Kadjarissa on kurvit juuri oikeissa paikoissa, niin että parkkeerauskin on helppoa.
Kadjarista huokui oikea ison auton tuntu.
Kaiken kaikkiaan Kadjar oli todella positiivinen yllätys, jota voin suositella myös muille. Kannatti koeajaa!