Auton ulkonäkö on ajanmukainen ja asiallisen tyylikäs. Korkeammalla oleva ajoasento tuntui heti hyvältä, koska näkyvyys oli hyvä.
Juomapullolle ja kännykälle löytyivät lokerot mukavasti, mutta oikean käden lepuutus oli mitoitettu liian takapainotteiseksi. Etulasin lämmitin olisi ollut tarpeen, mutta se taitaa patenttisyistä olla vielä
vaan toivomuslistalla. Merkkiääntä antavaa parkkitutkaa kaipasin heti ensimmäisenä ajoiltana parkkihallissa, kun auton mitat olivat vielä tunnusteluvaiheessa. Peruutustutkan kuvaopastus ei ollut täysin selkeä, mutta pidemmän tutustumisen jälkeen yhteinen sävel olisi voinut löytyä.
Vakaata menoa kelistä riippumatta
Auton kääntösäde ja ratin kevyt ohjaus olivat hyviä parkkihallissa, mutta ajossa ne vaativat hieman totuttelua. Meno oli vakaata sateessa, räntäsateessa, sohjossa ja pakkaskelillä. Nelivetoauto tuntui jämäkältä ja luotettavalta. Ohitustilanteissa auto reagoi moitteettomasti, eikä yllätyksiä tullut.
Parasta kylmänä talvipäivänä oli ratinlämmitin, joka sulatti kylmät sormet ja mahdollisti paljain käsin ajamisen. Onhan se turvallisempaa kuin paksut rukkaset kädessä.
Neliveto nosti kulutusta
Lasit pysyivät alle 10 asteen kelillä huuruttomina sisäpuolelta. Parasta kylmänä talvipäivänä oli ratinlämmitin, joka sulatti kylmät sormet ja mahdollisti paljain käsin ajamisen. Onhan se turvallisempaa kuin paksut rukkaset kädessä. Ajoin viikonloppuna sekä kaupunki- että maantieajoa valoisan ja pimeän aikana. Hallintalaitteiden tultua tutuksi auto tuntui liukuvan kevyesti ja vaivattomasti. Kulutus oli korkeampi kuin mihin olen tottunut, mutta neliveto vaikuttanee asiaan. Tavaratila tuntui pienehköltä. Kahden ihmisen viikonlopputavarat ja ruokakassit täyttivät
koko tilan. Takapenkille saimme vaivattomasti kiinnitettyä lasten turvaistuimen ja parivuotiaan lapsen kyytiin.
Tämä oli ensimmäinen tutustuminen minulle uuteen automerkkiin Hyundaihin. Auto antoi positiivisen kuvan itsestään. Jos todella kaipaan nelivetoautoa, tämä on varteenotettava vaihtoehto.