Dacia 10 vuotta Suomessa

Dacian ensiesittelystä suomalaisille on tullut kuluneeksi yli 10 vuotta. Ensiesittely tapahtui 28.12.2009 klo 18 alkaneissa näyttelyissä, jotka kulkivat nimellä Dacia-yö. Kymmenen vuoden aikana uusia Dacioita on ostettu jo yli 13 500 kappaletta.

Daciaa suunniteltiin alun perin Renault-konserniin kuuluvaksi automerkiksi, jota myytäisi vain Itä-Euroopan maissa. Kiinnostus oli kuitenkin niin suurta, että Dacia lähti valloittamaan koko Eurooppaa maa kerrallaan.

Tyytyväiset asiakkaat

Vaikka Suomessa Daciaan suhtauduttiin alkuun varauksella, se on noussut nopeasti Suomen 20 suosituimman automerkin joukkoon. Viimeisen viiden vuoden aikana Dacia on ollut uusien autojen merkkiuskollisuustilaston kolmen kärkimerkin joukossa neljänä vuotena. Vuonna 2014 Dacian merkkiuskollisuus oli kaikkien aikojen korkein 72,4 %.

Vastinetta rahalle

Dacia tunnetaan erinomaisesti hinta-laatusuhteestaan. Esimerkiksi Dacia Sandero on ainoa alle 10 000 euron hintainen uusi auto Suomessa. Dacioilla myös ajetaan täällä paljon: Trafin avoimen tietokannan mukaan vuonna 2017 Dacioilla ajettiin keskimäärin 27 000 kilometriä, keskiarvon ollessa 17 100 km.

10-vuotiskahvit jälleenmyyjillä

Dacian Suomen syntymäpäiviä vietettiin kaikissa jälleenmyyntipisteissä torstaina 10.9. kakkukahvien merkeissä. Juhlimaan kutsuttiin kaikki Suomen Dacia-omistajat.

Lähde: www.dacia.fi

Tutustu Dacia-malleihin ja -kampanjoihin >>